PDA

View Full Version : Stomach Increased 5.5 Inches in 7 minutes...



Dedicatedforlife
08-28-2008, 04:40 PM
So I was on FOX Sports - Sports Science yesterday doing some filming...

And they got me eating some food for 7 minutes...they did the before and after measurements and I gained 5.5 inches in diameter around my stomach in that time frame!

It's crazy how fast teh stomach can expand!

Mxer_129
08-28-2008, 04:48 PM
wtf you eat?

Dedicatedforlife
08-28-2008, 05:28 PM
wtf you eat?

Just some meatballs...I just think it crazy

Doc Mahns
08-28-2008, 05:31 PM
well you're filling a big fleshy balloon, it's gotta expand somewhere

Dedicatedforlife
08-28-2008, 05:32 PM
well you're filling a big fleshy balloon, it's gotta expand somewhere

But that much, that fast?

Doc Mahns
08-28-2008, 05:33 PM
lol, you should see me after i eat, i go from lean to puffy in 2.5 seconds

matthor
08-28-2008, 05:50 PM
But that much, that fast?

it is your gift.

Dedicatedforlife
08-28-2008, 05:51 PM
it is your gift.

Or my fawked up body!

matthor
08-28-2008, 05:53 PM
Or my fawked up body!

your famous and getting paid - not to mention the crazy competitive eating groupies :p

Dedicatedforlife
08-28-2008, 05:54 PM
your famous and getting paid - not to mention the crazy competitive eating groupies :p

I'm just Pete :)

Dr. Horse
08-28-2008, 06:10 PM
http://aapredbook.aappublications.org/week/055_06.jpg

Like this?

bodydropcris
08-28-2008, 06:14 PM
hey when is this sportscience gonna air?

Dedicatedforlife
08-28-2008, 06:18 PM
http://aapredbook.aappublications.org/week/055_06.jpg

Like this?

Thats scary


hey when is this sportscience gonna air?

it always airs sundays at 9pm...not really sure which sunday but ill find out.

Dr. Horse
08-28-2008, 06:22 PM
Thats scary


Yep. Wear a rubber.

Chakra
08-28-2008, 06:32 PM
The average adult stomach stretches to hold from two to three pints of gastric juices.

the stomach is very elastic...ppl who used to get stomach stapling and who had gastric bypass surgery just ate until their stomachs restretch back to original size.... that's why they do lapbad surgery now. plus its less invasive

just think of the old days when Egyptians used goat stomachs to hold water when traveling....those bags expanded way beyond the size they were when they were inside the goat lol

nacrogyn
08-29-2008, 01:37 PM
wow, 5.5 inches, NICE!!!!

dn27
08-29-2008, 01:45 PM
wow, 5.5 inches, NICE!!!!

That's what she said... >.> She was lying...

skinnyboipgh
08-29-2008, 04:05 PM
Or my fawked up body!

U r definitely "in training" as a competitive eater.

Potential downside: u have 2 eat a ton 2 feel "full" . . . :rolleyes:

Aeris
08-29-2008, 04:28 PM
Hey Pete, do you wear stretchy pants for eating competitions?

My grandpa and dad always do at Thanksgiving...

Tom_G
09-01-2008, 12:25 PM
how many meatballs, Pete?

From what I've seen of the show, the people generally do good work so I'm hoping they used an invasive measure and not simply waist measurement

Did they measure a control subject? That be very important

Anything like this will always leave more questions than answers, still really looking forward for when it airs. Must have been effing awesome

Tom_G
09-01-2008, 12:26 PM
Also, do well today

Dedicatedforlife
09-01-2008, 06:43 PM
how many meatballs, Pete?

From what I've seen of the show, the people generally do good work so I'm hoping they used an invasive measure and not simply waist measurement

Did they measure a control subject? That be very important

Anything like this will always leave more questions than answers, still really looking forward for when it airs. Must have been effing awesome

Tommy boy! Good to have you on here! :D

I only got down 35 meatballs on the show...it pissed me off. I got like 20 in 2 minutes, then gas built up in the stomach and couldn't get out the burp I needed too...I guess thats what happens with over a month off?

Today was an easy win...meh...lol.

RoPaWrastla
09-01-2008, 07:07 PM
I enjoy that show. What episode is it and why the heck do they need someone to eat unfathomable amounts of meatballs?

You inspire me.